2010 - ett bra år?

Bara jag som märkt att väldigt många tror (tydligen) vet att 2010 kommer att bli ett hejdundrans år? Faktiskt känns det inte så för mig. Jovisst, ett nytt år. Det känns som att man börjar på ny kula och på ett sätt gör man faktiskt det. Men ändå känns det inte som ett nytt år. Det känns fortfarande som att det är 2009. Jag fattar det inte riktigt förrens till sommaren. Då klickar det för mig. Jag vet att det är 2010, men det betyder inte att det känns som det. Iallafall blir det här året väldigt viktigt, gymnasieval (som jag såklart inte är säker på vilket), slutbetygen sätts (kommer man att få bra eller dåliga betyg? översättning: kommer man att duga eller inte?), balen -10 (kommer det att bli bra eller dåligt? kommer jag överhuvudtaget att gå?), det är så himla mycket som är oklart. Man får bara vänta och se. Allt är upp till sig, kommer jag att göra det till ett bra år eller kommer jag låta slumpen avgöra? Då gör jag det hellre själv, men det kommer inte att bli enkelt. Allting hänger på betygen för mig just nu, det är det enda viktiga. Jag måste prata mer för att få MVG i svenska, något jag har otroligt svårt för. Inte just det att prata, utan att prata i stora grupper, jag klarar inte det. Och vad ska jag säga? "Säg bara något?" Jaha, så om jag "bara säger något" så får jag MVG i svenska? Var det så enkelt? Men då babblar jag på! Vissa har jättelätt för att prata och bryr sig inte om vad andra tycker. Jag är precis tvärtom. Jag tänker hela tiden på vad folk tycker, något jag verkligen inte vill. Jag vill vara självständig och kunna klara mig på egen hand. Något som känns helt omöjligt just nu. Men på något sätt blir det den jag är. Acceptera det eller inte. Jag har inte gjort det, men jag hoppas att jag kommer. Personal? Yes, indeed. Men det är inte ett dugg många som läser, så varför bry sig?




nathalie.


Kommentarer
Postat av: hamster

kära vän.



jag tror inte du inser vilken vilja du har, hur ansvarsfull du kan vara. du är den mest ansvarsfulla av oss tycker jag iaf. du vet, du kommer att kunna välja gymnasium och du KOMMER att komma in på det.

anledningen till att folk säger att detta året kommer bli bäst, det är nog att dem personerna känner själva att dem kommer göra det bra för sig. för dem personerna VILL ha ett bra år och tänker göra det till det också. för det är alltid så att livet blir vad man gör det till.

det är inte många som fattar att 2009 är slut och 2010 börjat, bl a jag. så det är du inte ensam om. jag vet inte vad du tycker, men 2009 var ett förbannat ruttet år. men jag ska se till att 2010 inte blir så. vad vill du?

jag vet inte heller något om avslutningsfesten, i slutet av förra året så kände jag också det att jag inte ville gå (jag hade en dum anledning till varför) men jag ska nog gå, med eller utan någon. gå i grupp är kul hursomhelst?

jag vet att du kan strunta i vad folk tycker, det sitter bara i hjärnan vet du och du ÄR redan självständig på ditt sätt, för vet du? du har styrkan att säga nej, du har den där enorma självkontrollen som andra bara drömmer om att ha.

natta, du har ballar av stål. på ditt sätt. så är det bara. ;)

älskar dig, och läser för den delen!

hahaha, jag har börjat komma igång mer och mer med min blogg, men jag behöver en ny header bara.



bamsekram på dig, och ett smått litet hamsterfniss så du kan skratta. ;D

<3.

2010-01-07 @ 18:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0