Rensa bland vänner?

Jag är ofta inne på Tyras blogg, hon jobbar som modell o.s.v
Iallafall så har hon skrivit om självkänslan (tror jag det var) och att man ska rensa bland sina vänner, alltså att man ska "rensa bort" dem som gör att man mår dåligt. Jag tycker att hon har helt rätt, varför vara vän med någon som man mår dåligt av? Jag tror att jag behöver det, faktiskt. Men hur ska man göra? "Ne, jag vill inte vara vän med dig mer. Hejdå." Njae, så kan man nog inte göra.. Kanske ska man dra sig undan eller vänta tills gymnasiet? Då kommer det bli svårare att hålla konakten p.g.a att vissa flyttar bort och att man får nya vänner o.s.v. Allt har sin gång. Dock vet jag inte riktigt om jag har några vänner som jag mår dåligt av, ändå känner jag att jag behöver rensa. Varför känner jag så?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0