Dödlig värld.

Har kommit hem från Avatar och är förälskad. Löjligt? Tell me about it..
Men det var några ord, så sanna och så ovanligt vanliga. Vill inte berätta ifall det är någon som inte sett den här fantastiska filmen, det skulle inte vara rätt. Rubriken kanske ger något? Iallafall så vill jag inte vara i den här förorenade och förstörda världen, för det är exakt vad som hänt. Dock finns det vissa platser där det är orört, rent och vackert. Jag är trött på alla gråa byggnader, på allt mörkt och onaturligt. Hur vacker skulle det inte att bo på en plats där allt är som det ska vara? Utan alla bilar, fabriker och höghus, utan allting som vi har skapat. Varför måste vi vara så jävla nyfikna? Varför kan vi inte bara låta allting vara? Vi behöver inte veta varför himlen är blå och varför allt är som det är. Det är som det är och det kan vi inte ändra på, ändå försöker vi. Alla de här känslorna dök upp under filmen och jag vill leva i deras värld. Den värld jag lever i nu är grå och tråkig jämnfört med Pandora. Vad ska jag göra här egentligen? Bara leva? 


Jag vet att man inte kan jämnföra med världen "Pandora" som inte är verklig, men förstår ni vad jag menar?

 




Om jag gör såhär istället, blir det samma effekt:









Vart skulle ni vilja vara? Förstår ni vad jag menar?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0